Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příprava učitelů primární školy na pedagogických fakultách v ČR
Vokšická, Barbora ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Kvalita vzdělávání učitelů se v poslední době dostala ve všech vyspělých zemích včetně České republiky do centra pozornosti pedagogické teorie, výzkumu a zejména vzdělávací politiky. Čelíme problémům například s nekvalifikovanými učiteli, s nezájmem mladých lidí o studium učitelství, s odchodem učitelů ze škol, s kvalitou vzdělávání učitelů s ohledem na potřeby moderní společnosti a pracovního trhu. Absence standardu pro učitelskou profesi spolu s vysokou autonomií vysokých škol dále vede k situaci, kdy jednotlivé fakulty připravující učitele koncipují vzdělávací programy zcela nezávisle a máme málo informací o tom, zda vybavují absolventy srovnatelnými vědomostmi a dovednostmi, budují v nich podobné postoje a stanovují si v učitelském vzdělávání podobné priority. V teoretické části se věnuji vývoji vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ v České republice po roce 1989, legislativnímu a koncepčnímu ukotvení vysokoškolské přípravy učitelů. V praktické části se diplomová práce pokouší odpovědět na otázku, jak odlišná je příprava učitelů primární školy na různých pedagogických fakultách v České republice. V rámci práce byly provedena komparativní případová studie na dvou katedrách primární pedagogiky s cílem zjistit, jak se liší charakteristika studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, dlouhodobé...
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Hofmannová, Kateřina ; Šubrová, Anežka (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je zachytit změny v odborné přípravě výtvarně nadaných žáků ve studijním oboru Užitá malba. V teoretické části je zachycena analýza vzdělávacích cílů národních a mezinárodních dokumentů v kontextu celoživotního vzdělávání, rámcových vzdělávacích programů pro obor užitá malba a jeho vazeb k rámcovým vzdělávacím programům základní školy a základní umělecké školy. V metodické části je v hlavních charakteristikách popsán školní vzdělávací program realizovaný na Střední uměleckoprůmyslové škole sklářské Valašské Meziříčí, kde pracuji. Obsahuje návrhy základních učebních dokumentů, výběr témat a časových dotací pro profilové předměty Praktická cvičení a Technologie, uvádím také příklady realizovaných výukových vzdělávacích aktivit s důrazem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně-technického základu. Cílem metodické části je prezentovat, jak byly v mé pedagogické praxi využity teoretické znalosti, metody, formy a postupy vzdělávání, se zřetelem na oblast motivování a hodnocení žáků.
Requirements of the companies on the graduate profile - programmer
Borza, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Táto práce se zaobírá požadavky podniků na absolventy se zaměřením na programováni a zároveň vědomostmi, které získají studiem na vysoké škole. Pro školy je táto práce důležitá z důvodu že popisuje trend, podle kterého profil absolventa zaostává za požadavky trhu práce. Díky kombinaci získaných vědomostí absolventa a požadavky podniků, přináší ucelený pohled na slabé stránky vysokoškolské výučby. Cílem této práce je popsat profil absolventa, požadavky podniků a to jak z historického, tak ze současného hlediska, poukázat na to v čem se daný profil liší od požadavků a navrhnout řešení problémů. Na naplnění tohoto cíle byly využité hlavně historické data z průzkumů, které vypracovali odborníci z Vysoké školy Ekonomické v Praze a vlastní dotazníková anketa, ve které se mohli k daným problémům vyjádřit odborníci z praxe. Na základě těchto průzkumů, bylo zjištěno, že profil získaný vzděláním se do značné míry liší od požadovaného profilu, dále byli popsané různé problémy výuky a navržené řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.